23 Apr 2014

ΣΥΝΤΟΜΗ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΙΣΠΑΝΙΑ

Η ΠΡΩΤΗ “ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ” ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΜΑΣ: ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ

(Μπροστά στο περίφημο "Φασόλι" οι τρεις μας.)

Πάει και το ταξίδι στην Αμερική. Απ' το Οκτώβριο που ήρθε η πρόσκληση μου φαίνονταν σε άλλη ζωή ο Απρίλιος αλλά πάει κι αυτό.
Πρώτα έκανα τον Ομιλητή περί Φασισμού: είπα πως προσωπικά δε γνωρίζω κανέναν που να μην είναι φορέας αυτής της Ασθένειας.
Ο Φασισμός είναι μέσα μας.
Φτάνει μια στιγμή αδυναμίας
όσων ζουν γύρω μας και μπαμ,
αρπάξαμε ό,τι μπορέσαμε,
αφαιρέσαμε έστω και εκατοστά
Χώρου,
χώρου Ελευθερίας,
χώρου ύπαρξης
χώρου στο κρεβάτι
χώρου στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση,
(ας κάνει όποιος θέλει το τεστ του τηλεκοντρόλ)
αρπάξαμε,
δαγκώσαμε
επιβληθήκαμε...

Από φορέας γίνεσαι ασθενής στο άψε σβήσε και κάνεις των αγαπημένων σου το βίο αβίωτο.

Έκανα και τον τουρίστα.

Πρώτα πήγα στην Ινδιάνα, σ' έναν οικισμό των Amish.


Ούτε ηλεκτρικό ρεύμα δε θέλουν αυτοί στη ζωή τους αλλά 14 ευρώ το εισιτήριο και 9 το παιδικό για να σου δείξουν τις κότες κι ένα τους υπνοδωμάτιο.




Δικαίως θα σκεφτεί κάποιος πως φταίω εγώ που τα πλήρωσα αλλά να ήταν μόνο αυτό που φταίω και μόνο αυτό που τζάμπα έχω πληρώσει μέχρι τώρα. Κρατάω το καλό εκείνου του απογεύματος...

Και τη γλυκύτατη ξεναγό. Μάλιστα. Στις κότες και στο υπνοδωμάτιο βάζουν και ξεναγό οι  Amish.

Νά!


Η συμπαθέστατη ξεναγός και 'γω είμαστε στη φωτό.
Από κιλά νομίζω είμαι σε καλό δρόμο, μέχρι του Αγίου Κωνσταντίνου πιστεύω θα την έχω φτάσει.

Πήγα και στα Outlet στο Michigan. Πήρα γυαλιά Versace. Αυτό το καλοκαίρι, και στα 4 δεκαήμερα Versace θα φοράω και κάπου κάπου θα τ' αλλάζω με Luis Vuiton. (Αυτά ήταν δώρο, δεν τα αγόρασα.)



(Εδώ ούτε με Versace ούτε με Luis Vuiton. Ray-Ban είναι με μπλε καθρέφτες αλλά δεν τα πήρα γιατί πάνω από ένα καλοκαίρι αποκλείω να κρατήσει αυτή η μόδα. Και δεν είναι τα πράματα να παίρνω γυαλιά και κάθε χρόνο. Γι' αυτό και φωτογραφήθηκα τριπλά να τα χορτάσω.)

Και μετά έκανα τουρισμό και στο Σικάγο, κυρίως στο Σικάγο. Σαν τη Μισέλ Ομπάμα είναι αυτή η πόλη. Ψηλή, ευθυτενής, κομψή... Μου 'ρθε κάποια στιγμή να κάνουμε ένα πενθήμερο και κει. (;;;;)

Αν δεν είναι αμαρτία να το πω, μου άρεσε πιο πολύ απ' τη Νέα Υόρκη. Αν είναι όμως το παίρνω πίσω γιατί έχει κάτι η Νέα Υόρκη που μέχρι να το ανακλύψεις και να του δώσεις όνομα πέρασε μια ζωή.
Μια ζωή δε φτάνει αλλά...

Οι μέρες στο Σικάγο, πιο πολύ σαν καλλιτεχνική ενημέρωση μου φάνηκαν, όπως πήγαινε τότε η συχωρεμένη η Αλίκη στο Λονδίνο.
Μουσική στα καταπληκτικά μπαρς, Τζαζ, μπλουζ κτλ τίποτα! Δεν μπορείς να μπεις σε μπαρ με παιδί κάτω από 21, σου ζητάνε ταυτότητα και η Άλμπα δεν είναι ούτε 9 ακόμα. Υπομονή 12 χρόνια ακόμα είπαμε με την Αλάιτζ και θα ξαναρθούμε. Σ' ένα μπαρ που ήθελα πολύ να μπούμε είπα ότι δεν είναι παιδί, ότι είναι νάνος, νανάκι αλλά δεν έπιασε και μου παρεξηγήθηκα από πάνω και η Άλμπα. Παραλίγο να γίνει Τέξας στο Σικάγο. (Σε άλλο μπαρ, το ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ μου ζήτησε ταυτότητα εμένα η ηλίθια γιατί τυφλή δεν ήταν. Νομίζω είναι απ' τον αυτοματοποιημένο τρόπο που γίνονται πια πολλά γιατί εγώ 21 χρονών δεν έμοιαζα ούτε πριν 20 χρόνια.) 

Είδα κι αυτό στην Αμερική!


Το λέω “αυτό” γιατί δεν ξέρω τί όνομα να του δώσω. Μέσα στο Chicago Cultural Center πρωί-πρωί  να καταφθάνει ένα νέο παιδί με το κομπιούτερ του στη μασχάλη, να αράζει στην αίθουσα με το Δωρεάν  Wi-Fi (παντού έχει στην Αμερική, για να μη νομίζει κιόλας ο άλλος ότι τί μας τάζει πια) και ω σα να είχε ντυθεί με το πιο διακριτικό ροζ του κόσμου να βυθίζεται στην οθόνη του υπολογιστή του.
Ευτυχώς ήταν τόσο απορροφημένος και δεν είδε την Άλμπα που με το στόμα ανοιχτό ως γνήσια λαρισαία πήγε και τον φωτογράφησε με το Samsung μου.

Απ' όλα όμως τα καλά στο Σικάγο, πιο πολύ το Art Institute με εντυπωσίασε. Μεταξύ άλλων πολλών έχει και τη μεγαλύτερη, λένε μεγαλύτερη και απ' το Παρίσι συλλογή Ιμπρεσιονιστών. Αλλά όχι μόνο. Κι έκατσα και τους φωτογράφισα έναν-έναν για να μπορέσω κάτι να μοιραστώ σήμερα από δω.

Νά και Georges Seurat


Νά και Monet


Νά και Βαν Γκογκ


και Matisse



και Magritte


και Paul Klee


και Braque


και De Chirico


και Kandinsky


και Degas


και Andy Wrhol


και τον αγαπημένο μου τον Chagall είδα εκεί και μάλιστα πολλά δικά του


και Picaso


και του Σαλβαδόρ τα καμώματα μ' όλο το σώμα του Συρτάρια


και Miro


(Πίσω είναι ο Μιρό. Μπροστά, στο δάπεδο η Άλμπα. Την ψοφήσαμε την έρμη, μέχρι σημειώσεις με τις εξηγήσεις και τις εντυπώσεις της από κάθε πίνακα που της τραβάει την προσοχή τής ζήτησα να κρατάει. Όλα εδώ πληρώνονται όμως και τρέμω μην έρθει σύντομα η μέρα που θα κρατάω σημειώσεις των εντυπώσεων μου απ' τους τους "φίλους" της που θα παρελάζουν σπίτι...)

και νά κι ένας ακόμα El Greco στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.


Μέχρι και η περίφημη Αυτοπροσωπογραφία τού Βαν Γκογκ εκεί είναι.


Αλλά είδα και τις “Δύο Αδερφές” του Ρενουάρ εκεί μέσα. Μπορεί να ήταν και το μεγαλύτερο σοκ όλου του ταξιδιού.



Κατ' αρχάς μια ζωή νόμιζα ότι δεν είναι αδερφές αλλά μάνα και κόρη. Ήμουν σίγουρος. Μ' αυτό μεγάλωσα αλλά δεν ήξερα που είναι το αυθεντικό. Απ' το '74 το έχουμε στο σαλόνι, το είχε κεντήσει η μαμά σε κομπλέ βελονιά, αυτή ήταν τότε στη μόδα. (Ένα Σκυλάκι που έχουμε επίσης από το '74 επίσης στο σαλόνι και που δεν αποκλείω να μου βγει κανενός Βαν Γκογκ το έχουμε σε σταυροβελονιά.)  
Τις “Δύο Αδερφές”  δεν τις έχουμε μόνο εμείς. Όλο το χωριό τις έχει. Περί των Τριών Αδελφών τού Τσέχωφ και των ανεκπλήρωτων πόθων τους μπορεί να μην κάναμε ποτέ κουβέντα αλλά αυτές τις δυο του Ρενουάρ, σαν αδερφές μας τις έχουμε όλοι.
Δεν μπορώ να το εξηγήσω, πώς και γιατί  ξαφνικά το '70 ο Ρενουάρ έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία στα χωριά της Λάρισας, ειδικά στη Χάλκη...
Νά που αξιώθηκα να δω το έργο  κι ακέντητο στο Art Institute  του Chicago.


Πάει το ταξίδι στην Αμέρικα. Και χωρίς να το καταλάβω έφτασε η ώρα για το άλλο, το δικό μας.

Απ' το Δεκέμβριο που έκανα εκείνη τη πρώτη Δημοσίευση για τα δύο δεκαήμερα
26 Ιουνίου με 5 Ιουλίου
και 9-18 Ιουλίου,
νόμιζα ότι μεσολαβεί άλλη μία ζωή.
Κοντεύει Μάιος όμως και χθες μου τηλεφώνησαν από το γραφείο Κύκλος που ανέλαβε τα πρακτικά του Ταξιδιού και με ενημέρωσαν πως θα επικοινωνήσουν μαζί σας. Για προκαταβολή, ώστε κατ' αρχάς να εξασφαλιστούν ξενοδοχεία, θέσεις αεροπορικές κτλ. (Λουφτχάνσα είναι αυτή, δεν το 'χει και πολύ να φάμε κανένα ράους γιατί πέρασαν οι προθεσμίες κτλ κτλ...)
Τους είπα λοιπόν πως είναι η κατάλληλη στιγμή, τώρα που βγήκαμε στις Αγορές, τώρα πια που τέλειωσαν τα προβλήματα, που το Πλεόνασμα απ' τη φύση του πλεονάζει, που τα κοινωνικά μερίσματα πέφτουν βροχή υπό μορφή ανακοινώσεων σε πρώτη προεκλογική φάση που που που...

Εκτιμώ πολύ την κίνηση των ανθρώπων του γραφείου να με ενημερώσουν μην τυχόν επιθυμούσα να επικοινωνήσω εγώ πρώτα μαζί σας.
Ασφαλώς και το επιθυμούσα και έτσι έπρεπε να γίνει.
Για την τάξη των πραγμάτων.
Έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι από σας δεν ήταν ότι δεν αντέχατε άλλο χωρίς βόρειο Ισπανία και θα κάνατε ετούτο το ταξίδι ούτως ή άλλως.
Μαζί μου αποφασίσατε να το κάνετε (με την καλή έννοια να το κάνετε) και δε φαντάζεστε πόσο ζυγίζει αυτή η Εμπιστοσύνη μέσα μου.

Και νιώθω να μπήκα σε μια τελική ευθεία ενός προσωπικού σχεδόν “στοιχήματος”:
Να περάσω ένα Ταξίδι απ' το Χαρτί στη "Σκηνή".

Πήρα και κάποιες σχετικές αποφάσεις. Ήμουν ανάμεσα στο Δράμα και στο Μιούζικαλ κι αποφάσισα Μιούζικαλ τελικά να το κάνω.
(Εγκαίρως θα ενημερωθείτε και για κάποια αξεσουάρ που θέλω να πάρετε μαζί σας για ορισμένες Σκηνές ιδιαίτερες.)

Ετοιμάζομαι και ετοιμάζω.
Όλα όσα θέλω να συμβούν αυτές τις 10 μέρες.
Όλα όσα θέλω να μιλήσουμε στις διαδρομές, (να μιλήσω δηλαδή γιατί σιγά μη δώσω σειρά και μικρόφωνο σε κανέναν). 
Όλα αυτά προσπάθησα να μεταγγίσω ως αίσθηση όταν μέρα με τη μέρα έγραφα το πρόγραμμα του ταξιδιού. (Αν  διάβασε κανείς και τις 100 περιπου σελίδες βέβαια.)

Νά λοιπόν η πρώτη Δοκιμασία του Ταξιδιού. Το πρώτο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσουμε είναι η Προκαταβολή.
250 ευρώ κατ' άτομο μου είπαν αλλά θα σας τηλεφωνήσουν και θα σας δώσουν όλες τις σχετικές λεπτομέρειες.
Είναι απαραίτητο μου τόνισαν να ξέρουν πια συγκεκριμένα πράματα ώστε
και να μπορέσουν να οργανωθούν σωστά αλλά
και να ενημερώσουν όσους είναι στη λίστα αναμονής για τα δύο πρώτα ταξίδια (αν τελικά έμειναν υπήρξαν θέσεις ελεύθερες)
στα δεκαήμερα:
26 Ιουνίου με 5 Ιουλίου
και 9-18 Ιουλίου

Για τα άλλα δύο, τα Αυγουστιάτικα
7 με 16
και
18 με 27
οι προκαταβολές μου είπαν θα ζητηθούν λίγο αργότερα,
θα ενημερωθείτε και γι' αυτό προσεχώς.

Για την ώρα ενημερώστε φίλους και γνωστούς αλλά και όσοι ακόμα το σκέπτεστε πάρτε μια απόφαση για τον Αύγουστο καθώς μένουν ακόμα κάποιες λίγες θέσεις και στα δύο προγαρμματισμένα δεκαήμερα γι' αυτόν το μήνα.

                                  (Ο Γκαμπριέλ Γκαρθία Μάρκες αποχαιρετάει στο παράθυρο)

Χριστός Ανέστη  και πάλι μ' ένα τραγούδι απ' τον “Έρωτα στα Χρόνια της Χολέρας”  του ανθρώπου που μίλησε για τον Έρωτα και για τη Μοναξιά της Λατινικής Αμερικής όπως κανένας άλλος και που πρόσφατα έφυγε  και δε φαίνονται σημάδια σύντομης Αναστάσεώς του.

 Μιούζικαλ Μαγικού Ρεαλισμού ονειρεύομαι αυτό το Ταξίδι.

                                                                                                           El Greco



19 comments:

  1. Μα καλα. Στην κοινότητα των Αμις βρήκες να πας;; Αντε και την επόμενη φορά στους εξτρεμιστές της Αλ Κάιντα! Θα μάθεις να φτιάχνεις και καμία βομβούλα. Εκτός από το να χαζεύεις κότες και ομοιόμορφα ντυμένες κυρίες...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στους Άμις πήγα τόσο όσος είναι ο χώρος που τους αφιέρωσα στη δημοσίευση. Άσε που ο δικός τους φανατισμός είναι εντελώς εσωστρεφής, καμία σχέση με τον άλλο που συγκρίνεις. Το Art Institute ολίκληρο σου φωτογράφισα οι Άμις σου έμειναν εσένα;

      Delete
  2. Οι φανατισμοί, φίλε, ειδικά στα θρησκευτικά, ίδιοι είναι...Εν προκειμένω καταπιέζουν γυναίκες και παιδιά στο εσωτερικό της κοιν;oτητάς τους και κάνουν τρελή πλύση εγκεφάλου. Κι από πάνω βάζουν και εισιτήριο για να χαζέψει κανείς τη δήθεν γραφικότητά τους!!! οκ...συμφωνώ, εσωστρεφής είναι ο φανατισμός τους στο μέτρο που δεν βάζουν βόμβες και δεν απειλούν με όπλα αυτούς που δεν είναι άμις....Το σχόλιο μου ήταν για το ότι δεν κατήγγειλες με το γνωστό καυστικό ύφος σου το φανατισμό τους και την καταπίεση..τους παρουσιάζεις απλά σαν γραφικούς...
    Καλώς επέστρεψες. Να κοιτάς και τα μηνύματα στο viber....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν τους είδα καν στα μάτια μου. Ήταν Κυριακή και ήταν εξαφανισμένοι. Η ξεναγός που έχουν βάλει δεν είναι Άμις. Και πήγα για να μην είμαι αγενής στην πρόταση κάποιων γνωστών από κει που οργάνωσαν την εκδρομή για να μας την προσφέρουν νομίζοντας ότι θα μας αρέσει. Όσο για την "καταγγελία" που λες μου βγαίνει για τόσα πολλά που μου βάζω φρένο γιατί θα ακούγομαι σε λίγο ως εισαγγελέας με το δάχτυλο ψηλά που κρίνει και καταγγέλει τα πάντα. Και δε θέλω κάθολου να κάνω αυτό γιατί ποιος είμαι στο κάτω-κάτω; Άσε που φοβάμαι μη βρω και καμία κυρία Λουκά μέσα μου. Επιπλέον το θέμα των Άμις το γνωρίζω σχετικά... Ενώ τον Άδωνι... Ενώ τον Άδωνι... να σου τον καταγγέλω μέρα-νύχτα. Αισθητικώς τουλάχιστον και πρωτίστως! Και όλες τις καταγγελίες να τις κόψω τον Άδωνι πάντα θα βρίσκω κάτι να του χρεώσω. Μα Υπουργός ο Άδωνις; Δεν μπορώ να το χωνέψω. Με ξεπερνάει αντί να ξεπεράσω εγώ κι αυτή μου την εμμονή. (Δεν έχω τίποτα στο Viber... Κανένα μήνυμα καμία κλήση. Μήπως έπαιρνες τον Άδωνι και νομίζεις ότι έπαιρνες σε μένα;

      Delete
  3. Γιάννη μου δεν επικοινωνώ με το Άδωνι για να σε μπερδέψω με αυτόν. Μάλλον εσύ τον σκέφτεσαι συνέχεια και μπερδεύεσαι. Όπως και με τους αμις. Καταλαβαίνω ότι δεν είχες παρά σχετική πληροφόρηση γιαυτούς, όμως μπορείς να βρεις πολλά γιαυτούς αν ρίξεις μια ματιά στο ιντερνετ. Και δεν χρειάζεται να καταγγέλλεις τα πάντα. Αλλά είναι σημαντικό να επισημαίνονται κάποια πράγματα, έστω και αν είναι πέραν του Ατλαντικού και δεν μας αφορύν άμεσα, ιδίως όταν τα εμφανίζουμε, άθελά μας ως απλές εκδρομές σε γραφικούς θρησκευόμενους. Όπως θα με ξένιζε να σε δω φωτογραφία με τον απίθανο Άδωνη έτσι με ξενίζει να σε βλέπω φωτογραφία στο κατηχητικό χωριό (ή μήπως "μουσείο¨) των απίθανων αυτών τύπων . Ειδκά εσύ που ψάχνεσαι τόσο πολύ...δεν ήξερες δεν ρώταγες...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είσαι καλά βρε που μου ζητάς να απολογηθώ επειδή φωτογραφήθηκα με μία ξεναγό Μη Άμις ή επειδή δέχτηκα την πρόταση-πρόγραμμα που είχαν κάνει φίλοι για μας που ζούνε δίπλα θεωρώντας ότι θα το βρίσκαμε ενδιαφέρον.Κατ' αρχάς δε χρειάζεται και πολύ μεγάλη προσοχή και ανάλυση στη δημοσίευση για να καταλάβει κανείς ότι την επισκεψή μου εκεί την απαξιώνω. Αλλά δε θα τους χρεώσω και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Είναι κάτι φανατικοί που μπορούν να κάνουν κακό σε όποιον τα θέλει ο κώλος του ΑΛΛΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ. Ειλικρινά θα ένιωθα να απολογηθώ -καθαρά υποκειμενικό κι αυτό όπως όλα- αν είχα φωτογραφηθεί με τη Μαργαρίτα Παπανδέρου και τα παιδιά της - όπως ο νέος Σωτήρας κ. Θεοδωράκης- καμαρώνοντας λες και τι έκανα εγώ. Θα μου πεις τώρα για ποιο Viber μιλάς;;;

      Delete
  4. Δεν σου ζητάω να απολογηθείς Γιάννη που φωτογραφήθηκες, ηρέμησε λιγάκι: η κριτική μου ήταν ότι ανάρτησες τις φωτο στο blog για να μας πληροφορήσεις ότι πήγες στους Αμις σαν να μην συμβαίνει τίποτα (μια εκδρομή σε κάτι θρησκευόμενους που δεν τους αρέσει ο ηλεκτρισμός αλλά βάζουν εισιτήριο για να δουν οι τουρίστες τις κότες τους. Ε όχι ρε Γιάννη δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα!! Το αν κάνουν κακό στα παιδιά τους με αυτά που κάνουν και πιστεύουν μέσα στη μισαλλοδοξία τους περίμενα να το έχεις ψάξει και να το καυτηριάσεις. Οι τύποι προβάλλουν ένα τρόπο ζωής που δεν έχει καμία σχέση με αγνά...οικολογικά αισθήματα κατά του τεχνικού μας πολιτισμού. Το αν κάνουν απλά κακό μόνο στους εαυτούς τους προβάλοντας ένα πρότυπο απόλυτης θρησκευτικής μισαλλοδοξίας νομίζω ότι είσαι σε θέση να το κρίνεις και να το καταλάβεις. Ψάξε και δες. Δεν τους κατηγόρησα πάντως για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, αλλά κακό κάνουν και δεν είναι μόνο ζήτημα του τι θέλει ο κώλος του καθενός.
    Όσο για τη φώτο του Θεοδωράκη με τη Μαργαρίτα δεν καταλαβαίνω που κολλάει στη συζήτηση που κάνουμε ...μάλλον τα έχεις μπερδέψει..Για να τη μνημονεύεις πάντως φαίνεται πως παρακολουθείς τα σχετικά με τη διαπλοκή του Ποταμιού (πραγματική ή φανταστική). Προέρχεται από εκείνους που τους τσούζει επειδή δεν βλεπουν τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ να μην ανεβαίνουν θεωρώντας ότι εμποδίζεται η κόκκινη επανάσταση από το ..Μπόμπολα.Καλή η δικαιολογία για την επαύριο των εκλογών. Μην τσιμπάς. Για ψάξε λίγο αφού σου αρέσουν οι φώτο και τις φωτογραφίες υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ με τους γκρίζους λύκους. ...Απλές επισκέψεις και αυτές στη γείτονα για πολιτιστικά θέματα.....!
    Στο Viber έστειλα μήνυμα την Ανάσταση αλλά δεν το έλαβες φαίνεται.

    ReplyDelete
  5. ΥΓ. Δεν είχα καταλάβει ότι η ξεναγός είναι μη Αμις. Μπερδεύτηκα από τα ρούχα. Ιδέα: στο Μουσείο της Ακρόπολης οι ξεναγοί να φορούν χλαμύδες.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στο λαιμό σου 'χουν κάτσει οι Άμις βλέπω. Έχουμε όμως άλλους κοντινότερους που καταστρέφουν τα παιδιά τους να καταδικάσουμε όπως σε κάποιους καταυλισμούς τσιγγάνων που μέχρι αλκοόλ σε εννιάχρονα δίνουν και φανατικά υπερασπίζονται τον "άλλο" τρόπο ζωής επίσης. Θεωρώ πάντως ότι καλώς έκανα και ανέφερα την επίσκεψη και ειδικά έτσι όπως το έκανα, ως το πιο ασήμαντο, ως τη μαλακία του ταξιδιού. Γιατί δε θέλω να μεταφέρω την αίσθηση του Λαμπερού Ταξιδιώτη που όλα όσα κάνει είναι καταπληκτικά. Έχω φάει εγώ "πατάτες"!!!! Όσο για υποψήφιους του ΣΥΡΙΖΑ που φωτογραφίζονται με Γκρίζους Λύκους δεν έχω καμία αμφιβολία και νόμιζα πως το είχες ξεκάθαρο στο κεφάλι σου αυτό. Γιατί μου το λες; Ξερεις ότι α-πολιτικ δεν είμαι αλλά δεν ανήκω, ούτε τώρα ούτε ποτέ σε κανένα κόμμα. Τώρα βάλε χρώμα εσύ στα Λυκόπουλα με τα οποία φωτογραφήθηκε ο Σωστήρας. (Βγαίνει από το Σωτήρας και το Φωστήρας). Ειλικρινά και πάντα με καλή πρόθεση, άκουσα μία ομιλία του και σε πιο ξύλινο και λιγότερο χαρισματικό δεν μπορούσε να μου βγει. Εσύ ειδικά που είσαι άνθρωπος που θέλει προτάσεις συγκεκριμένες δεν καταλαβαίνω πώς δεν είσαι οργισμένος μαζί του. Όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά γιατί προσβάλει την Κοινή Λογική. Δεν Προτείνει Τίποτα. Ούτε Τί ακριβώς ούτε πώς... (Εκτός κι αν το 'χασα εγώ και δεν αποκλείεται κι αυτό). Προσωπικά το Ποτάμι μου φαίνεται ένας άλλος τρόπος να εκμεταλευτούν και να εξαργυρώσουν το θυμό τού κόσμου εναντίον των πολιτικών. Τίποτα παραπάνω.

      Η ξεναγός ρε δε φοράει στολή, εσένα σου φαίνεται. Εκτός κι αν της κάνεις κριτική στις ενδυματολογικές της επιλογές. Δε βλέπεις που είναι η έρμη 150 κιλά;;; Τί επιλογές νομίζεις έχει. Ένα φουστανάκι και μια ζακετούλα φοράει. Τη φαντάζεσαι με κολλάν; Την προτιμάς με κολλάν;

      Delete
  6. Γιάννη δεν μου έχουν κάτσει στο λαιμό οι Άμις. Απλά σου απαντώ γιατί βλέπω ότι κάποια τα αναδεικνύεις με καταγγελίες και φωνές και άλλα τα κάνεις γαργάρα. Και όταν στο λέω στρίβεις τη συζήτηση αλλού. Επιχείρησα να σου πω γιατί ήταν λάθος το σκέλος της ανάρτησής σου γιαυτούς-κατά τη γνώμη μου πάντα, αλλά να δέχεσαι κάπου ότι υπάρχει και άλλη εικόνα γιαυτό που γράφεις- και συ μου γράφεις για τον Άδωνη και το Σταύρο Θεοδωράκη!!!Δηλαδή άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
    Αναρωτήθηκα μάλιστα προς τι -αφού μιλάγαμε για Αμις - έγινε η αναφορά σου στο Θεοδωράκη και στη φωτογραφία του. Το απολύτως άσχετο δηλαδή. Αν έγινε στη λογική ότι "εσύ με κατηγορείς που φωτογραφήθηκα στο χωριό των Άμις και εγώ στη λέω για το Θεοδωράκη, που σε ιδιωτική μας συζήτηση μου είπες ότι μπορεί να τον ψηφίσεις" τότε ο "αντιπερισπασμός" σου είναι άκομψος. Αν θέλεις να μιλήσουμε πολιτικά κανένα πρόβλημα. Και με ανοιχτά χαρτιά αλλά και με πολιτικά επιχειρήματα. Γιατί αν το επιχείρημα είναι ότι δεν πρέπει να ψηφιστεί επειδή "τον βάλανε άλλοι" ή επειδή "δεν έχει θέσεις" ή επειδή κυκλοφόρησε φώτο του με την οικογένεια Παπανδρέου (αν δεν είναι προϊον φωτομοντάζ) τότε φέξε μου και γλίστρισα. Κανονικά οι κραυγές αυτές θα έπρεπε να ενισχύσουν τη διάθεσή μου να τον στηρίξω.
    Το ότι δεν ανήκεις σε κόμματα το ξέρω, όπως δεν ανήκω και εγώ με την έννοια του "ανήκειν" ως πρόβατο. Προβάλλεις όμως συγκεκριμένες πολιτικές θέσεις που κατά βάση αναμασώνται στην Ελλάδα από συγκεκριμένο κομματικό χώρο και επί των οποίων δεν έχω κανένα πρόβλημα να συζητήσουμε ανοιχτά. Σου υπενθυμίζω όμως ότι η πολιτική δεν περιορίζεται στο να κάνεις κριτική αλλά και στο να πάρεις θέση θετική για το τι πρέπει να γίνει και τι πρέπει να ψηφιστεί, ενόψει εκλογών. Στην Ελλάδα το συνηθίζουμε να κάνουμε κριτική σε όλα και όταν έρχεται η ώρα της θέσης ...απορία ψάλτου βηξ. Και θέσεις σου για την πολιτική σου επιλογή δεν έχω δει ακόμα-εκτός της κριτικής που κάνεις άλλοτε εύστοχης και άλλοτε άστοχης-. Γιόγκα και μούτζα όπως μου έγραψες δεν λέει κάτι. Πολλώ δε μάλλον όταν χρησιμοποιείς αφορισμούς του τύπου ο τάδε "προσβάλλει την κοινή λογική", οι οποίες γίνονται επιλεκτικά και εν τέλει υποδηλώνουν πολιτικές προτιμήσεις: δεν σε είδα δηλαδή να γράφεις ότι οργίζεσαι με τις θέσεις και ιδίως με τις πράξεις του ΣΥΡΙΖΑ ή των ΑΝΕΛ. Γιατι; Επειδή απλά αντιτίθενται στο μνημόνιο;
    Αναφορικά πάντως με τις θέσεις του Θεοδωράκη αλλά και των άλλων κομμάτων μπορούμε να συζητήσουμε δια μακρών, το πιο σημαντικό είναι όμως αφού ψηφίζουμε κιόλας να τοποθετηθούμε θετικά και συγκεκριμένα, έστω και αν θα δεχτούμε κριτική που δεν θα μας αρέσει. Σε μια συζήτηση δεν λέει το να καταγγέλεις τις απόψεις των άλλων αλλά παράλληλα να μην εκθέτεις τη δική σου θέση για την πολιτική σου επιλογή, επικαλούμενος την "ανεξαρτησία" σου έναντι των κομμάτων.
    ΥΓ. Η κοπέλα στη φώτο δεν φοράει φουστανάκι απλά, φοράει ρουχαλάκια άμις, και το ξέρεις πολύ καλά. Μήπως η μόδα άμις προτείνεται για τις χοντρούλες; Τέλος πάντων. Βρες για τους άμις τι παίζει και μιλάμε και για τους τσιγγάνους (θρακιώτες και μη...)

    ReplyDelete
  7. ΥΓ2 Μια και ρώτησες γιατί σου επισήμανα τη φώτο με τους γκρίζους λύκους να σου διευκρινίσω το εξής: δεν στο έγραψα για να σου πω ότι είσαι ΣΥΡΙΖΑ. Εσύ το ξέρεις αυτό. Αλλά πολιτική με επίκληση φωτογραφιών είναι άγονη. Τόσο η φώτο που μου ανέφερες όσο και εκείνη με τους συριζαίους δεν οδηγούν παρά σε εντυπώσεις και σκιάζουν την επί της ουσίας κουβέντα. Και δεν έχω κάτι ξεκάθαρο στο κεφάλι μου όπως λες για τους συριζαίους και τη σχέση τους (τη δήθεν) με τους τούρκους εθνικιστές. Ούτε είναι τουρκόφιλος ο Χριστόπουλος, όπως αναφέρουν κάποιοι ανεγκέφαλοι. Απλά οι τύποι πελαγοδρομούν στην προσπάθειά τους να μαζέψουν ψήφους.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιώτη μου, κάτι δεν κατάλαβες ή κάτι δεν εξήγησα εγώ καλά. Έκανα ένα μπλογκ προσωπικό ακριβώς για να σχολιάζω ότι θέλει να σχολιάσει η ψυχή μου και όχι ό,τι πρέπει, ό,τι είναι σωστό, ό,τι είναι δίκαιο κτλ. Επιπλέον δε νιώθω καθόλου την υποχρέωση να βρω λύσεις γενικές, για όλους γιατί δεν μπορώ να τις βρω ούτε για μένα, σε άλλα μικρότερα και πιο προσωπικά. Γι' αυτό και δεν ασχολούμαι με την πολιτική. Αλλά δε σημαίνει ότι δε θα έχω γνώμη. Την οποία σε κάποια εκφράζω και σε άλλα όχι καθώς κάνω κι άλλα πολλά και δε νιώθω και υποχρεωμένος. Αν δεν το νιώθω δεν το κάνω. Όπως και συ αντίστοιχα σχολιάζεις όποια δημοσίευση θες. Ίσως αν με γνώριζες περισσότερο δε θα έξηγούσες έτσι άκομψα την αναφορά μου στη συγκεκριμένη φωτογραφία θεωρώντας ότι χρησιμοποιώ προσωπικές συζητήσεις. Θα ήταν η πρώτη φορά στην Τρίτη Ευκαιρία Ζωής που έχω. Καθώς όπως σου έλεγα δε νιώθω καμία υποχρεώση για κάτι "Σωστό" , τη στιγμή που σου έγραφα ήρθε ένα μέιλ με τη συγκεκριμένη φωτό. Έτσι μπαίνουν τα πράματα στη δική μου και τη ζωή και τη γραφή. Ό,τι να 'ναι δηλαδή. Γι' αυτό και δε στρίβω, ή δεν αποφεύγω τίποτα. Μιλάω όμως τόσο όσο μ' ενδιαφέρει. Κι ώρες-ώρες νιώθω να μην έχω απάντηση σε φίλους ισπανούς και γυναίκα όταν μου λένε πως ενώ ζω εδώ στη χώρα τους, είμαι αλλού και για άλλα ενδιαφέρομαι. Σίγουρα θα υπάρχουν χιλιάδες καλύτεροι πολίτες από μένα ώστε να προτείνουν λύσεις, να τις εφαρμόσουν κιόλας. Εγώ όσο δεν τις έχω δεν θα τις προτείνω. Άλλοι ανέλαβαν αυτή την Αποστολή. Εγώ κάνω μόνον το πολύ λίγο που μπορώ.

      Υ.Γ: Δεν ξέρω γιατί επιμένεις με τη φορεσιά της ξεναγού και μάλιστα επιμένεις ότι εγώ ξέρω κάτι που δεν το λέω. Θα τα πούμε κι από κοντά όμως. Ελπίζω γιατί συμβαίνουν τόσα...


      Delete
  8. Γιάννη προφανώς και μπορείς να γράφεις στο blog σου ο, τι θέλεις, δεν είπα το αντίθετο αν προσέχεις τι γράφω. Και κρίνεσαι για αυτό από τους αναγνώστες σου. Δείχνεις όμως να ενοχλείσαι από την κριτική, όπως φαίνεται από τον τρόπο που μου απαντάς, ακόμα και από ανθρώπους που γνωρίζεις ότι δεν γράφουν κακόπιστα και σου έχουν δείξει τη φιλία τους. Λυπάμαι που σε κακοκάρδισα αν και πάντα γράφω αυτό που σκέφτομαι ξεκάθαρα για τη σκέψη των άλλων, χωρίς περιστροφές και χωρίς να κρύβω λόγια.
    Για την πολιτική ενδιαφέρεσαι και πολύ μάλιστα όπως προκύπτει από τις αναρτήσεις σου. Προφανώς δεν σε ενδιαφέρει το κάλεσμά μου για περαιτέρω πολιτική συζήτηση και καταλαβαίνω ότι κάποια πράγματα σε ενοχλούν, σε σημείο που να απαντάς στις σκέψεις μου και τις απορίες με αναφορές στο ότι είμαι άκομψος (μου επιστρέφεις άδικα το χαρακτηρισμό αν και ο δικός μου ενόψει των όσων έγραψες ήταν εύλογος. Αναρωτήθηκα εύλογα για το τι σε έκανε να γράψεις άσχετα πράγματα σε ένα σχόλιο που είχε εντελώς διαφορετικό αντικείμενο και ειλικρινά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ένα μειλ τη στιγμή εκείνη σε έκανε να γράψεις αυτά που έγραψες!!! ).
    Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλοί πολίτες που μπορούν να πάρουν θέση στα πολιτικά θέματα της χώρας και θα χαρώ να είσαι και σύ ανάμεσα σε αυτούς.
    Θα πάψω εφεξής να σε σχολιάζω. Άλλωστε καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που σε δεν σε ενδιαφέρουν και εν τέλει αποτελούν χάσιμο χρόνου και για μένα.
    Να είσαι καλά και εύχομαι καλά ταξίδια.
    ΥΓ. Η κοπέλα φοράει φορεσιά αμις. Μπορείς να το τσεκάρεις από το νετ, αν και φαντάζομαι ότι γνωρίζεις πως ντύνονται καθώς πήγες εκεί. έχω δει προσωπικά τέτοιους ανθρώπους και οι γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα με τα ρούχα της κυρίας στη φωτογραφία. Αλλά δεν έχει σημασία...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιώτη δε μ' ενοχλεί καθόλου η κριτική, απλά απαντώ και 'γω όπως ακριβώς το σκέφτομαι και την κρίνω και την κριτική με θάρρος φίλου και τίποτα παραπάνω. Ασφαλώς και δεν μπορούσες να γνωρίζειςτι μέιλ έλαβα εγώ αλλά με Εμπιστοσύνη μπορούσες τουλάχιστον να υποθέσεις ότι δεν είναι προσωπικό υπονούμενο λόγω ιδιωτικής συζήτησης αλλά κάτι έστω κουλό που συχνά συνδυάζω. Αν θες να σταματήσεις να σχολιάζεις να σταματήσεις. Πάντως δεν είναι αυτό που επιδιώκω εγώ. Μονάκριβο σχολιαστή σ' έχω εξάλλου! Η Πολιτική ασφαλώς με ενδιαφέρει αλλά τόσο όσο δε μου κάνει κακό. Γιατί πολλές φορές μ' έπιασα στα πράσα να μου κάνω κακό ασχολούμενος με πράματα παραπάνω απ' όσο η Ψυχή μου αντέχει. Άσε που αυτό που συμβαίνει πια δεν είναι Πολτική αλλά Τσίρκο. Στην καλύτερη περίπτωση Οικονομική Διαχείρηση είναι όχι Πολιτική. Όσο για τη στολή της ξεναγού ΕΠΙΜΕΝΩ. Κάνει λάθος. Τη ΄ρωτησα κιόλας αν είναι υποχρεωμένοι να ντύνονται κάπως κτλ. Οι Αμισ φοράννε μονόχρωμα. Δε βλέπεις που είναι γεμάτο λουλούδι το δικό της; Άσε που οι Άμις μέσα στην όλη μαλάκινση δε φωτογραφίζονται γιατί υποτίθεται τους παίρνει το Σάμσουγκ την ψυχή.

      Υ.Γ: Σου επαναλαμβάνω δε μ' ενοχλεί η κριτική, απλά διαφωνώ και νιώθω μάλλον πως δεν έγινα κατανοητός. Αυτό είναι όλο. όσο για τον "τρόπο" που λες πως απαντώ δεν αποκλείω να 'χεις δίκιο αλλά είναι δυο μέρες τώρα περίεργες... θα δεις στο Spanish Beauty

      Delete
  9. Γιάννη χαίρομαι που λές ότι δεν σε ενοχλεί η κριτική, παρά τα όσα αποτυπώθηκαν στα σχόλιά σου, αλλά βρε παιδί μου δες και τη θέση του άλλου λίγο όταν σου λέει ότι αυτό που έγραψες, όπως το γραψες μπορεί να χτυπήσει ασχημα. Για τους Αμις ίσως δεν ήξερες πολλά όταν πήγες αλλα αν ψάξεις να μάθεις θα φρικάρεις. Είχα ασχοληθεί παλιά μαζί τους στο πλαίσιο της διατριβής μου και ξέρω ότι είχαν και έχουν πολλά προβλήματα με το αμερικάνικο δημόσιο γιατί ζητούν εξαίρεση από τα πάντα για λόγους θρησκευτικούς, αξιώνοντας να γίνεται σεβαστή η ιδιαιτερότητα τους, όπερ σημαίνει δεν έχουμε κοινωνία αλλά κομματάκια -κομματάκια που ο καθένας κάνει ό, τι γουστάρει. Ωραίο πρότυπο, ειδικά όταν εξασφαλίζει την εξουσία σε κάποιους στο εσωτερικό της κοινότητας να κάνουν ό, τι θέλουν (στο πλαίσιο της βίβλου βεβαίως βεβαίως-. Αν το δεις έτσι μπορείς να καταλάβεις πως αισθάνεται κάποιος που ανοίγοντας να δει τη δημοσίευσή σου πέφτει σε τέσσερις φωτο γιαυτούς με σχόλια απλά περί περί γραφικότητας. Για τούτο δεν έχεις δίκιο να επιμένεις. Άλλωστε δεν σε κατηγόρησα για μειωμένη ευαισθησία σε θέματα δικαιωμάτων αλλά μίλησα για λάθος προβολή του θέματος. Όταν μάλιστα η προβολή γίνεται δημόσια, μέσω blog, και επειδή το blog δεν είναι φαντάζομαι για να το διαβάζει μόνο ο συγγραφέας αλλά και οι αναγνώστες είναι εύλογο να σου τη "λένε".
    Αν ήμουν καυστικός, εσύ το κρίνεις, δεν είναι λόγος πάντως να κακοκαρδίζεσαι. Άλλωστε παρατηρήσεις ακόμα και αρνητικές όλους μας πλουτίζουν και μας βοηθούν να μαθαίνουμε. Προσωπικά αν έμαθα κάτι στη ζωή μου το έμαθα απο τη κριτική και ιδίως από την αυστηρή, και εκπαιδεύομαι να μην αντιδρώ με εγωϊσμό πίσω από την άποψή μου-που μπορεί να είναι λάθος μπορεί και σωστή, σε δεδομένο χρόνο και περιστάσεις. Νομίζω ότι αν νιώσεις και κάνεις το ίδιο θα βοηθήσει πολύ και στους διαλόγους που επιχειρείς αλλά και στον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα. Εμένα προσωπικά με βοηθάει αυτό.

    Όσο για τη πολιτική ναι είναι τσίρκο στο μέτρο που την αφήνουμε στους επαγγελματίες πολιτικούς και δεν ασχολούμαστε είτε γιατί δεν έχουμε χρόνο είτε γιατί βαριόμαστε είτε γιατί δεν μας αφήνουν οι φίλοι μας ή η γυναίκα μας. Και το πιο σημαντικό σου επαναλαμβάνω είναι να πάρουμε θετικές θέσεις για το τι πρέπει να γίνει, έστω και σε βάρος του προσωπικού μας χρόνου- τον οποίο αν ζοριστούμε λίγο είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να βρούμε, ο καθένας από τη σκοπιά του.
    Πρέπει όμως για να είναι γόνιμος ο διάλογος να υπάρχουν προϋποθέσεις. Και δεν εννοώ γενικά αλλά ειδικά. Βασικός κανόνας του διαλόγου είναι ανοιχτά χαρτιά και επιχειρήματα, όπως μπορεί να τα συγκροτήσει ο καθένας. Το να σχολιάζουμε φώτο και να λέμε κουλά, οκ δεν οδηγεί στο τέλος πουθενά. Ή το να επιμένουμε να διαφωνούμε στη λογική "ου με πείσεις καν με πείσεις" που έλεγαν και οι αρχαίοι. Χάνουμε το χρόνο μας έτσι και στενοχωριόμαστε.

    Εμπιστοσύνη σου έχω αλλά νομίζω ότι εύλογα καταλαβαίνεις, ιδίως όταν είσαι μακριά, πως προβληματίζομαι όταν σε μια γραπτή συζήτηση παρεισφρέουν άσχετα πράγματα για τα οποία με καλείς στην ουσία να σχολιάσω. Για το λόγο αυτό σε ρώτησα ευθέως τι εννοείς και δεν ήταν καθόλου άκομψο αυτό, όπως λες. Άκομψο θα ήταν να σου απαντήσω με συνθήματα, κάτι που συνηθίζεται στη δύσκολη εποχή μας.

    Αν παρά ταύτα επιθυμείς κουβέντα-πολιτική ή άλλη- το μείλ μου το ξέρεις. Μπορεί να τα λέμε από κεί. Με μεγαλύτερη ηρεμία. Τις δύσκολες μέρες τις ξέρω, αν και ως αγόρια που είμαστε ο στόχος είναι να περνάμε καλά. Έτσι αν θέλεις τα σχόλιά μου στις σκέψεις μου αυτά θα γίνονται αλλά πιο ιδιωτικά. Αυτό θα βοηθήσει και σένα και μένα στο να γίνει πιο ουσιαστική η συζήτηση.

    ReplyDelete
  10. ΥΓ. Και προσοχή στους τυφλούς, κυριολεκτικά και μεταφορικά... Οι δεύτεροι είναι ακόμη πιο επικίνδυνοι

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ποιους εννοείς "τυφλούς" ;

      Delete
  11. Τους φανατικούς και τους ιδεοληπτικούς

    ReplyDelete
  12. Γιάννη,
    στο ταξίδι θέλω να μιλάς για τέχνη, για πολιτισμό, για φύση (και ανθρώπινη φύση, γιατί όχι? και το κουτσομπολιό μεσ στη ζωή είναι) και κυρίως απολαμβάνω αυτό το χιούμορ που απ την αρχή μου
    έκανε κλικ και λέω... εδώ είμαστε, μ αυτόν περνάς καλά !
    Μα για την πολιτική μην αφιερώνεις πάνω από 10 λεπτά ημερησίως, τουλάχιστον από μικροφώνου.
    Αφού μας έκαναν τη ζωή κόλαση, αρχίζουν τώρα πάλι το παιχνιδάκι του ντοπαρίσματος και της πλύσης εγκεφάλου. Αν είμαστε οι γνωστοί αμνήμονες θα την ξαναπατήσουμε. Αν πάλι κάτι μας έμαθε αυτή
    η τελευταία τετραετία θα φανεί κι αυτό.
    Μπορούμε ήσυχα, σιωπηλά και αποτελεσματικά να
    κάνουμε αυτό που πρέπει ?
    Με κρίση, μνήμη και αποφαστιστικότητα? Τα υπόλοιπα παραπέμπουν σε άλλες γελοίες εποχές.
    Πολύ τις χάρηκα τις περιπέτειές σου. Πέρα από καλός ξεναγός είσαι και καλός ταξιδευτής, κι ο σχολιασμός είναι όλα τα λεφτά . Η Αλμπα θα σε ευγνωμονεί για τις εμπειρίες που της προσφέρεις,
    πίστεψέ με.
    Οσο για μένα...
    Ποτέ δεν περίμενα με τοση αγωνία ένα τηλεφώνημα
    όπου θα μου ζητήσουν λεφτά.
    Φιλιά, καλή βδομάδα
    Στέφη

    ReplyDelete