25 Feb 2016

Ο EL GRECO ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ (στον ΑΝT1)

Τον περασμένο Οκτώβριο επικοινώνησαν μαζί μου από τη Ελλάδα, συνεργάτες της κ. Αντωνοπούλου από την εκπομπή του ΑΝ1 “ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ”.

Σ' αυτή την πρώτη επαφή είπαμε ό,τι είπαμε πολύ ευγενικά και πολιτισμένα, λίγα λόγια όμως γιατί ήμουν με γκρουπ στο Μουσείο Νταλί στο Φιγκέρας

Μετά,
πολύ σεμνά και φιλικά, μού τηλεφώνησε και η κυρία Αντωνοπούλου,
μου 'πε τις προθέσεις της γι' αυτή την εκπομπή που ετοίμαζε στην Ισπανία,
μου άρεσε που έψαχνε άλλους Ελ Γκρέκο,
ανθρώπους που για τον Α ή Β λόγο πήραν τα μάτια τους και φύγαν απ' τον τόπο τους και κάναν στάση εδώ, στην Ισπανία, όπου σταμάτησε για πάντα κι ο Θεοτοκόπουλος και παλεύουν με τις δυσκολίες της δικής τους Εποχής, έχει η κάθε Εποχή την Ιερά της Εξέταση,

παλεύουν να μείνει ζωντανό κάτι απ' το δικό τους όνειρο,
μην πέσει τ' όνειρο ολόκληρο στο χυτήριο και λιώσει και γίνει επιβίωση απλώς.
Με δικά μου λόγια λέω αυτό που κατάλαβα πως αναζητούσε και της είπα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ να ιδωθούμε.


Είπα  στην κ. Αντωνοπούλου σε κείνο το τηλεφώνημα, ήδη στην πρώτη επαφή πως διάλεξε σωστά, πως η Ισπανία, ακόμα και η πιο άγνωστη και δύστροπη, δε σε κάνει να νιώθεις ξένο. Λες κι ήμουν δικηγόρος του Θεοτοκόπουλου κι ήθελα να τον δικαιολογήσω που ήρθε και δεν ξανάφυγε ποτέ, ΠΟΤΕ, απ' το 1577 που έφτασε μέχρι το 1614 που πέθανε.

Έχει κάτι αυτός ο τόπος -της είπα- που συντονίζεται αρμονικά με τ' άλλο, αυτό που κουβαλάς εσύ ο ξένος απ' τον δικό σου τόπο, δε θέλει να σε κάνει σώνει και καλά Ισπανό αλλιώς θα σε βλέπει ως κίνδυνο,
σαν τη ζεμπεκιά με το φλαμένκο δυο πληγωμένων που ήπιαν και λίγο παραπάνω,
ίδιο πράμα χορεύουν Κατερίνα...

Συνεννοηθήκαμε εύκολα, κάναμε ραντεβού στο Τολέδο. Της άρεσε (της κ. Αντωνοπούλου) που στο μπλογκ μου υπογράφω ως El Greco, της εξήγησα επιπλέον πως δεν είναι από καμιά έπαρση αλλά από κάτι που έχω γράψει στην πρώτη-πρώτη δημοσίευση: γιατί σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς που λένε “έλληνας” και κάποιοι φοβούνται πως θα τους ζητήσεις δανεικά, εγώ ήθελα αυτή να είναι η υπογραφή μου.

Έτσι κι αλλιώς, δεν έφυγα στα δύσκολα απ' την Ελλάδα, το 1991 που έφυγα εγώ διαγράφονταν λαμπρό το Μέλλον όσων θα ασχολούνταν με το Χρηματιστήριο και άλλες παρόμοιες “μπίζνες”.
Τότε πήρα εγώ τα μάτια μου κι έφυγα, ψάχνοντας κάτι άλλο, λιγότερο λαμπερό, λιγότερο in, λιγότερο επιτυχημένο απ' τα λαμπερά φώτα της Σοφοκλέους οι τις Curious Business with the DHMOSIO απ' μια πολυθρόνα του Ντα Κάπο της πλατείας Κολωνακίου.

Κι αφού πήγα κι από δω, πήγα κι από κει,
μ' έβγαλε ο δρόμος και στην Ισπανία.

Πέρασα με επιτυχία απ' ό,τι αποδείχτηκε τις εξετάσεις της Ιεράς Εξέτασης του Απαιτητικού Τουρίστα και βρέθηκα να ξεναγώ τον Πάνω και τον Κάτω Κόσμο του Ελ Γκρέκο.

Σ' αυτή την κατεύθυνση ήθελε η Κατερίνα να 'ναι η κουβέντα μας.
Να πάμε στο Τολέδο και να την ξεναγήσω στη ζωή μου λίγο πρώτα.
Και μιας και γράφω κιόλας, πιο πολύ για το συρτάρι μου και προίκα για την Άλμπα αλλά μιας και γράφω παράλληλα,
μου ζήτησε να πάμε και κει που έγραφε ο Χέμινγουέι.

Φύγαμε της λέω.
Και πήγαμε και φάγαμε και ήπιαμε στο εστιατόριο BOTÍN, το παλαιότερο εστιατόριο της Ευρώπης,
εκεί, στο ίδιο σημείο ήταν πάντα, αυτός, ο ίδιος χώρος,
δεν αποκλείεται να πέρασε κάτω απ' τους υπόγειους διαδρόμους των θεμελίων του ο Ελ Γκρέκο το 1614, όταν πήρε την ανηφόρα για το Πάνω μέρος του κάθε του Πίνακα

και το 1936 που άρχισε ο εμφύλιος κι ο Χέμινγουέι βουτούσε την πένα του στο κρασί που του σερβίρανε στο BOTÍN για ν' αφήσει πίσω του γραπτές πηγές της φρίκης.

Από το 1725 δε, η χρήση του δεν άλλαξε ούτε μια μέρα: μόνον εστιατόριο, κι ο φούρνος του, δεν έσβησε ποτέ, ούτε μια μέρα, απ' το 1725.

Κουβεντιάσαμε και κει. Για όσα προσπαθώ να γράψω και να σβήσω, για ταξίδια με αεροπλάνα ή με βιβλία.

Το σίγουρο είναι ότι περάσαμε ωραία εκείνη την ημέρα.

Ευχαριστώ Κατερίνα,
ευχαριστώ και τον συνεργάτη της, το Στάμο που σήκωνε τα βάρη τη κάμερας και της γκρίνιας μου, να μη μου κάνει κοντινά και φαίνονται όλα τα κιλά...



4 μήνες σχεδόν μετά, κάνει πρεμιέρα για το 2016 η εκπομπή “ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ” με θέμα εκείνο το ταξίδι στην Ισπανία.

Στην εκπομπή της κ. Αντωνοπούλου την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου στις 12:30 τα μεσάνυχτα στον ΑΝ1, λίγο χρόνο απ' αυτή την πρεμιέρα καταλαμβάνει η δική μας συνάντηση, όμως, συνάντησε κι άλλους Έλληνες η Κατερίνα σε κείνο το ταξίδι που έχουν να διηγηθούν τον δικό τους Διαμερισμό Ιματίων.
Μεταξύ άλλων κι ένας σπουδαίος,
ο χαράκτης Δημήτρης Παπαγεωργίου 88, ετών.
Ζει στη Μαδρίτη από τα νεανικά του χρόνια , υπήρξε καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης. Τα είδε και τα 'ζησε όλα στην Ισπανία του Φράνκο.

Τί έκανε εδώ σ' αυτή την Ισπανία;;;;

Ερωτευμένος πολύ μέχρι σήμερα με τη ζωγράφο  Manuela Armada, λίγο είναι αυτό;;;

                       (Ο κ. Δ. Παπαγεωργίου) 

Έναν χαράκτη, έναν γλύπτη, έναν χορευτή φλαμένκο, δυο παιδιά που άνοιξαν εδώ στη Μαδρίτη ένα ουζερί που πάνω στα τραπέζια του βρίσκεις όλη τη Νεοελληνική Ποίηση κι έναν ξεναγό που μετά από 15 χρόνια σκέφτεται να ξαναρχίσει να γράφει θέατρο.

Εκείνο που έχω εγώ να πω και δημοσίως στην κ. Αντωνοπούλου, είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί όταν ρωτούσε,
ρωτούσε πραγματικά,
περίμενε δηλαδή ν' ακούσει την όποια απάντηση,
άφηνε να μιλήσει ο ερωτώμενος και ήξερε ν' ακούει,
δε ρωτούσε για ν' ακούσει τη φωνή της.

Καλή επιτυχία Κατερίνα κι ευχαριστώ για την ημέρα που μοιραστήκαμε σε Τολέδο και Μαδρίτη.
Τί έμεινε από κείνη την ημέρα, τί άφησε πίσω του το Μοντάζ περιμένω και γω με πολύ ενδιαφέρον να το δω.
Αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι τη δουλειά εκείνης της ημέρας την έκανες με σεβασμό και αγάπη. Και λέω και στους φίλους μου από δω, όποιος θέλει, την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016, ας κάνει ζάπινγκ μέχρι 12:25 και μετά να βάλει ΑΝ1.

(Εκτός κι αν σε άλλο κανάλι έχει το BIRDMAN του Ινιαρίτου που το είδα χθες πάλι και δε θα παρεξηγηθώ άμα το προτιμήσετε από μένα. Σεμινάριο Διαλόγων και Αξονική Τομογραφία των Παρασκηνίων του Θεάτρου κατά τη γνώμη μου.)

Νά το Δελτίου Τύπου του ΑΝ1 για την Εκπομπή: "«Σε Πρώτο Πλάνο» έρχεται κυρίως η ανθρώπινη πλευρά τους που λίγοι γνωρίζουμε, το πόσο πολεμήθηκαν και το πώς κατάφεραν να νικήσουν την εποχή τους και το χρόνο, αλλά και συγκλονιστικά πρόσωπα Ελλήνων του «σήμερα», με την ίδια αντισυμβατική διαδρομή και με διεθνείς διακρίσεις, παρά τις δυσκολίες - ακόμα και νέων που δε διστάζουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους".

ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016, μ' αυτή τη συγκυρία της εκπομπής αποφάσισα να ανακοινώσω και το Νέο Ταξίδι, με Πρόγραμμα, με Πτήσεις, με Σκηνοθεσία... χωρίς τιμή ακόμα!

Θέλω να είναι όλα ωραία,
φτιαγμένα στο χέρι όλα, όχι
 “..........-Κονσέρβα”,
θα μου πουν τιμή σύντομα γι' αυτά που ζητάω, γι' αυτά που κρίνω ότι αξίζετε!

Κι ένα τραγούδι μέχρι το ραντεβού της Κυριακής.



Υ.Γ.1: Όποιος θέλει να δει την εκπομπή στο internet ζωντανά γιατί ήδη και δικαίως έχει σπάσει την τηλεόρα, εδώ μου είπε ένας φίλος μπορεί: ΕΔΩ (αυτό το ΕΔΩ δε λειτουργεί για όσους βρίσκονται στο εξωτερικό)

Υ.Γ.2: Ότι θα μου έστελνε ένας φίλος, σύνδεσμο με μένα στο gossip δεν το είχα φανταστεί.
Επόμενος στόχος τώρα το Play Boy!

GOSSIP

Υ.Γ. 3: ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΙΑ Η ΕΚΠΟΜΠΗ: ΠΑΤΑ ΕΔΩ

                                                     El Greco

8 comments:

  1. ΚΟΥΡΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    Σε βλέπω να μιλάς με φόντο
    το μαγευτικό Τολέδο και αναπολώ
    το ταξίδι που πραγματοποιήσαμε
    πριν από πέντε χρόνια το οποίο
    δίχως εσένα Γιάννη μου δεν θα
    ήταν το ίδιο και δεν θα είχε μείνει
    χαραγμένο στη μνήμη μου, για τις
    αξέχαστες στιγμές που περάσαμε
    με την προσωπική σου επιμέλεια!
    Την εκπομπή μπορούμε να την δούμε
    μέσω διαδικτύου μόνο την Κυριακή
    που είναι η πρεμιέρα?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια σου Τόλη μου. Δεν το ξέρω αυτό που με ρωτάς αλλά νομίζω όχι, θα μπορείς και σε άλλη στιγμή. Έχεις ερωτικό ραντεβού εκείνη την ώρα;;; Γιατί μόνο αυτό δέχομαι για δικαιολογία. Τα φιλιά μου και στο Δημήτρη

      Delete
  2. ΚΟΥΡΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    Όχι όχι δεν έχω ραντεβού! Απλά ρώτησα γιατί
    προτιμώ το διαδίκτυο. Ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!

    ReplyDelete
  3. κ. Τόλη τα επεισόδια ανεβαίνουν στο site του Αντ1 και μπορεί να τα δει κανείς οποιαδήποτε στιγμή.

    Ο φίλος του Γιάννη που του έστειλε το υλικό

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γκράθιας Γιώτη. Το άλλο πάντως με την web live δεν ισχύει γιαόσους είναι στο εξωτερικό. Άρα θα το δείτε σεις και θα μου πείτε. Κι όταν πια θα το δω εγώ θα έχω ήδη κάνει την την πέψη και της κριτικής.

      Delete
  4. γιατί δεν ισχύει Γιάννη; αφού είναι μέσω ιντερνετ!

    ReplyDelete
  5. Έχεις δίκιο..μπλοκάρουν τις ip απο το εξωτερικό...θέλει επέμβαση στον proxy...δες και αυτό και αν δεν γίνεται υπομονή...
    http://koproskyla.com/pos-boro-na-vlepo-ant1-live-ke-mega-ondemand-apo-to-exoteriko/

    ReplyDelete
  6. Η εκπομπή ήταν πολύ ωραία αλλά δυστυχώς ξεκίνησε πολύ αργά και τελικά τελείωσε στις 02.30. Είναι κρίμα τέτοιες εκπομπές να προβάλλονται τόσο αργά. Σήμερα όμως έψαξα στην ιστοσελίδα του ΑΝΤ και είδα ότι είναι ήδη ανεβασμένη εκεί.
    http://www.antenna.gr/webtv/watch?cid=s%24_l3_ar_r_gx_m0%3d

    ReplyDelete